Ny fylkesbiblioteksjef i Vestfold

Ny fylkesbiblioteksjef, Silje Eggum

05.02.2024

05.02.2024 kl.10:21

Vår nye kreative og utviklingsorienterte teamleder, Silje Eggum, starter 15. mars. Hun er svært engasjert i å gjøre bibliotekene mer tilgjengelige og i å gjøre bibliotekopplevelsen best mulig for innbyggerne.

Silje er opptatt av at bibliotekene er en naturlig del av samfunnsutviklingen, noe hun har jobbet mye med i sin nåværende stilling som biblioteksjef i Horten kommune. Bibliotekene er både samfunnsutviklere og tjenesteleverandører. Samarbeid er et nøkkelord, og Silje er lett å samarbeide med, hun er glad i å samarbeide og har stor tro på samarbeid.

Silje har solid ledererfaring. I tillegg til å ha vært biblioteksjef i Horten i 10  år, har hun tidligere vært biblioteksjef i Re. Dessuten har hun jobbet i skolebibliotek og med barn og unge i flere svenske bibliotek. Silje har jobbet med prosjekt- og utviklingsarbeid både lokalt og regionalt.

«Min tidligere sjef sa en gang at jeg var god til hoppe på toget når det gikk. Nå går toget og jeg vil være med.»

- Silje Eggum

Vi gleder oss til å få Silje som teamleder i fylkesbiblioteket!

Emneord:

Fylkesbibliotek