Gir støtte til TV-aksjonen 2024

Christian Brekke

18.10.2024

19.10.2024 kl.09:02

Vestfold fylkeskommune bidrar med litt over 250 000 kroner til årets TV-aksjon søndag 20. oktober. Støtten går til Barnekreftforeningens arbeid med å etablere familiehus for barn med alvorlige sykdommer og deres familier.

TV-aksjonen 2024 er tildelt Barnekreftforeningen, som skal bruke midlene til å etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo. Disse husene vil gi familier muligheten til å bo sammen mens barnet får behandling, og dermed opprettholde en viss normalitet i hverdagen.

Et enstemmig Vestfold fylkesting har vedtatt å støtte årets TV-aksjon med 256 432 kroner.

I denne videoen hører du fylkesordfører Anne Strømøy fortelle om hvordan Vestfold fylkeskommune bidrar i dette arbeidet.

Lang tradisjon for å støtte

Barnekreftforeningen er en frivillig organisasjon som arbeider for å bekjempe barnekreft og støtte familier som rammes. Med 6000 medlemmer og et dedikert team av tillitsvalgte og ansatte, har foreningen vært en viktig støttespiller siden 1982.

Vestfold fylkeskommune har en lang tradisjon for å støtte TV-aksjonen. Bidraget til TV-aksjonen 2024 vil bli dekket av budsjett for politisk organisasjon.

Barnekreftforeningens mål for aksjonen bidrar også positivt til FNs bærekraftsmål, spesielt mål 3 – God helse og livskvalitet.