Kjør forsiktig! Vi har ingen barn å miste

Politiet vil være ekstra aktive med kontroller i områder rundt skolene i Vestfold de neste ukene. Foto: Rolf Marthinsen

Rolf Marthinsen

16.08.2024

16.08.2024 kl.09:21

Neste uke skal nok en gang uerfarne skolestartere ut i trafikken. Det krever at vi er ekstra årvåkne i trafikken en stund fremover.

I samarbeid med Trygg Trafikk og Politiet har Vestfold fylkeskommune nå ekstra søkelys på trafikksikkerhet rundt barneskoler rundt om i fylket. Politiet vil i tiden som kommer trappe opp hyppigheten av kontroller, og sammen med Trygg Trafikk og Politiet oppfordrer fylkeskommunen deg som bilist til å kjøre litt ekstra pent de neste ukene.

Trygg Trafikk har de siste dagene sendt ut brev til foreldre som har barn i 6-årsalderen. I brevet får skolestarternes foreldre praktisk informasjon om sikring av barn i bil, bruk av refleks, hvordan lære seg å sykle mm.

Har du som forelder ikke fått brevet kan du be om å få tilsendt et her.

Kjør forsiktig! Vi har ingen barn å miste.