Musikalske foredrag ved Mona B. Riise

Mona B. Riise tatt ved sjøen, lav sol og noe skyet
Foto: Julia Marie Naglestad

01.10.2024

01.10.2024 kl.08:36

Denne høsten kommer Mona B. Riise til alle folkebibliotekene i Vestfold for å snakke om musikkens og sanglyrikkens betydning for oss mennesker. Turnéen organiseres og støttes av Vestfold fylkesbibliotek. Gratisbilletter er tilgjengelig via bibliotekenes billettsystemer.

Sanger kan være et godt sted å være. De kan åpne følelser, energi og uendelige muligheter. Mona B. Riise inviterer til en spesiell opplevelse når hun løfter frem musikk, pop-poesi og forteller sin personlige historie om hvordan musikk kan gi mening, løfte og lime sammen et liv i oppløsning. Vi får oppleve tekst og musikk fra blant andre nobelprisvinner Bob Dylan, Kari Bremnes via Emilie Nicolas, Lillebjørn Nilsen og Cezinando. Siden Mona har valgt å bosette seg i Vestfold, får vi også lokale perler.

Mona B. Riise har jobbet som kulturjournalist i snart 25 år. Hun har skrevet boka «Norsk Pop Poesi» med fokus på låttekster, men er mest kjent for å være programleder for TV-program som Lydverket, Spellemann, Kulturstripa på P2, ekspert i Stjernekamp i 10 år og har regissert dokumentaren om Lillebjørn Nilsen for NRK.

Turnéplan:

Mandag 18.11  kl 18.00         Sandefjord bibliotek