Vi holder til i Larvik og er en kombinasjonsskole med nesten lik fordeling mellom studieforberedende og yrkesforberedende utdanningsprogram.
Gjennom nært samarbeid med Larvik kommune får vi også besøk av grunnskoleelever via Våre unge, slik at vi kan legge til rette for et helhetlig opplæringsløp.
Våre opplæringstilbud
Thor Heyerdahl videregående skole tilbyr et bredt spekter av studieforberedende og yrkesfaglige utdanningsprogram. Se full oversikt over programområder og hvordan du søker skoleplass her:
Skolens historie
Røttene til Thor Heyerdahl videregående skole strekker seg tilbake til 1800-tallet, med Larvik Høyere skole og senere etableringen av Larvik gymnas i 1964. Etter hvert kom flere institusjoner til:
- Larvik Gymnas
- Larvik handelsskole (senere Farris vgs)
- Larvik Yrkesskole (senere Kilden vgs)
- Vestfold fylkes husflidsskole (senere Gloppe vgs)

Disse fire skolene ble i 2004 slått sammen til en enhet under navnet Thor Heyerdahl videregående skole. I 2009 flyttet vi inn i et nytt, toppmoderne skolebygg, skreddersydd for morgendagens undervisning og teknologi.
«Borders? I have never seen one. But I have heard they exist in the minds of some people»
- Thor Heyerdahl
Prioriterte strategiområder - Utviklingsplan
I skolens utviklingsplan har vi identifisert flere strategiområder vi jobber særlig målrettet med:
- Profesjonsutvikling
- Livsmestring
- Grunnleggende ferdigheter
- Digital kompetanse
- Matematikk
- Det fireårige yrkesfagløpet
- Nyskaping og innovasjon
Gjennom disse områdene legger vi til rette for at elevene våre får en best mulig skolehverdag, med både faglig og personlig utvikling.

Visjon, misjon og verdier
Vår visjon: Thor Heyerdahl videregående skole – et grensesprengende fellesskap.
Vår misjon: Vi utvikler hele mennesker gjennom nyskapende læring i trygge og utforskende miljøer. Thor Heyerdahl vgs. er et læringsfellesskap på tvers av fag og programområder, der elevene får kunnskap til å bygge bærekraftige samfunn – både i arbeidslivet og i hverdagen.
Våre verdier: Raus, nysgjerrig, åpen og modig
«Folk som ikke gjør feil, mangler dristighet og eventyrlyst. De er bremsene på hjula for framgang»
- Thor Heyerdahl
Kvalitetssystemet Heyerdahl kompass
Skolen arbeider systematisk med kvalitetsutvikling gjennom kvalitetssystemet Heyerdahl kompass. Dette dokumentet beskriver mål og kriterier for systematisk kvalitetsarbeid, og definerer roller, ansvar og arbeidsprosesser som sikrer at vi lever opp til både fylkeskommunale og nasjonale krav (jf. Opplæringslovens § 13-3e).
Handlingsplan for relasjonskompetanse
Relasjoner er kjernen i et godt læringsmiljø. Derfor har vi utarbeidet en egen handlingsplan for relasjonskompetanse, som skal styrke kunnskapen om relasjoners betydning, gi nye perspektiver og støtte både elever og ansatte i å utvikle gode relasjoner.
Handlingsplan for relasjonskompetanse