Årets forestilling berørte, provoserte og begeistret publikum med ungdommenes entusiasme, opprørstrang og talent. Det var et imponerende stykke arbeid som var lagt ned i prosuksjonen.
Forestillingen berørte de store og vanskelige spørsmålene. Låtvalgene var i hovedsak bestemt av elevene selv, godt innrammet av våre profesjonelle musikk-, dans- og medielærere, med produsent Siri i spissen.
Samarbeid
I år var forestillingen et stort og omfattende samarbeid mellom både musikk, dans og medieelevene, og det aller meste av materialet var laget av eleven selv.
Avdelingsleder for musikk og dans / medier og kommunikasjon, Kari Anne Nilsen sier at det har vært en glede å følge prosessen fra sidelinjen. Det å kunne gå fra dansesalen og øvingsrom til Mac-laber, gir en ekstra dimensjon til hverdagen. Hun er ekstremt stolt og imponert over resultatet som hver enkelt elev og lærer har bidratt med til årets forestilling.
Tverrfaglig skoleprosjekt
Denne forestillingen har blitt jobbet frem gjennom et tverrfaglig skoleprosjekt med fokus på demokrati og medborgerskap. Innholdet er derfor i stor grad basert på elevenes innspill og bidrag. Det er ekstra stas at vi i år har fått med oss elever og lærere på avdeling medier og kommunikasjon - det løfter forestillingen opp på et nytt nivå.
Dagsaktuelle opprør
Gjennom denne forestillingen ønsket de å overraske, bevege og begeistre publikum. De forsøkte å balansere de store og kjente opprørene med de litt mindre og ukjente. De trakk tråder mellom borgerettsoppørøret i USA og mioriteters rett til likebehandling i Norge i dag. Det var dagsaktuelle opprør som kvinnekampen i Iran, klimakampen og bekymringen for hva sosiale medier gjør med oss mennesker.
Gjør vi de rette valgene med tanke på klimaet? Hvorfor påvirker sosiale medier oss? Deler vi for mye privat informasjon via internett? Støtter vi opp om våre medmennesker som opplever diskriminering og utenforskap?