Elevsida - det digitale du trenger

Foto: by John Schnobrich on Unsplash

02.11.2020

03.11.2020 kl.08:21

Hvordan ta opp lyd og video? Hvor finner jeg oppgavene mine? Kan jeg få teksten opplest?

Alle vil vi ha mest mulig tid til det vi liker best å gjøre. Det betyr at man bør jobbe smartest mulig med skolearbeidet, så man får mest mulig ut av den tiden man bruker. I tillegg lærer man seg ting man får bruk for etter skolen, på jobb eller i videre studier.

Elevsida.vtfk.no er tilgjengelig for elever i Vestfold og Telemark fylkeskommune, og viser deg det viktigste om programmer og tjenester som er smarte å kunne bruke på skolen (og etterpå):

• Teams (grunnleggende, kommunikasjon, klassenotatblokk, oppgaver og vurdering...)
  • OneNote (klassenotatblokk, synkronisering, finne og besvare oppgaver, mobilapp...)
  • Engasjerende leser og Textpilot (smart opplesing av tekst og støtte til å skrive godt)
  • Office365 generelt (Forms, Word, Powerpoint, OneDrive, Outlook, Stream - Excel og Sway kommer)

Elevsida

Du finner også mye som handler om å jobbe smart digitalt:

• Samarbeid og samskriving
  • Arbeid med lyd og video
  • Lagre og dele filer i OneDrive

Du får også hjelp med typiske problemer som glemt passord, trøbbel med innlogging osv.

Ressursen er under utvikling og enda mer innhold vil komme etter hvert.

Sjekk det ut :D