Rett kursvalg og foreldremøte 10. trinn

Bildene ble tatt da 9. trinn ar på besøk i mars i år. Foto: Ellen Marie Skjefstad

16.09.2024

16.09.2024 kl.14:30

Velkommen til en spennende dag med Rett kursvalg og foreldremøte på Thor Heyerdahl vgs!

Onsdag 25. september 2024 gleder vi oss til å ta imot elever fra 10. klasse til «Rett kursvalg» hos oss. Alle 10.-klassingene i Larvik og omegn er invitert til en dag på vår skole som en del av Utdanningsvalg-faget.

Elevene vil sette opp tre ønsker for kursene de ønsker å delta på, og vi vil så langt som mulig imøtekomme deres 1. og 2. valg før lunsj, samt enten deres 2. eller 3. valg etter lunsj.

Program Rett kursvalg

• Oppmøte i Jotron Arena kl. 08.20
  • Programmet starter presis kl. 08.30
  • Lunsjpause: 11.00-11.30
  • Ny oppmøte i Jotron Arena: 11.30 før fordeling til ny avdeling

Foreldremøte for 10. trinn

Når ungdom står overfor valget om videregående opplæring og yrkesvei, er foreldre og foresatte viktige støttespillere. I overgangen til videregående skole vil de møte både nye muligheter og utfordringer. Men hvordan kan du som forelder støtte og veilede dem i denne nye fasen?

Thor Heyerdahl videregående skole, i samarbeid med ungdomsskolene i Larvik, inviterer til et felles foreldremøte for foresatte til elever på 10. trinn.

Detaljer:

• Dato: Onsdag 25. september
  • Tid: 18.00–20.00 (kom gjerne i god tid for parkering)
  • Sted: KonTiki (2. etg) for fysisk oppmøte, samt streaming i rom S443/S444. Det vil også være mulig å følge møtet via lenke, som deles av skolens rådgiver på Visma 25. september.

Program:

• Velkommen v/Monica Gjertsen Steinbakken, leder av elevtjenester på Thor Heyerdahl vgs
  • Informasjon om skolen og det å være elev hos oss v/Monica Gjertsen Steinbakken
  • Hvordan finne informasjon om videregående skole v/Joachim Gjertsen, rådgiver Mesterfjellet skole
  • Pause
  • Dialogsamtale: Hvordan snakke med ungdom om vanskelige temaer?

Dialogen ledes av Monica Gjertsen Steinbakken, med deltagelse av:

• Renate Høier, psykolog i Larvik kommune
  • Vemund Aspeggen, leder av Ung Arena