Informasjon om koronavirus og utenlandsturer i regi av skolen

Oppdatert informasjon fra Fylkeskommunen

Vestfold og Telemark fylkeskommune har tett kontakt med Folkehelseinstituttet, senest i helgen da man etter rådføring med FHIs ledelse for smittevern, besluttet å iverksette utsettelse av utenlandsreiser for elever og lærere til utlandet.

Fylkeskommunen følger nasjonale råd om reiser, men utsetter utenlandsreiser for større grupper av ansatte og elever fra 28.februar og inntil videre. Bakgrunnen er den økte helserisikoen reiser med større grupper gir, både under og etter gjennomført reise.

Vestfold og Telemark fylkeskommune har store grupper av elever og ansatte som har planlagt utenlandsturer knyttet til læringsaktiviteter og faglig utvikling i tiden fremover. I forbindelse med utbruddet av koronaviruset, gir slik reiseaktivitet noen utfordringer som løpende må vurderes.  Fylkeskommunen vil fortløpende holde ansatte og innbyggere oppdatert om endringer i koronavirus-situasjonen.

Ønsker du mer informasjon om koronaviruset, råd for forebygging og utbruddsutvikling, eller har andre spørsmål, gå inn på fhi.no eller ring: 81555015 (publikumstelefonen hos Folkehelseinstituttet).

02.03.2020

13.11.2020 kl.14:59