Avslutning for Vg3- og Vg4-elevene

Avgangselevene sitter på stoler ute på plassen og lytter til en tale
Foto: Sissel Flo Nilsen

Sissel Flo Nilsen

16.06.2023

09.07.2023 kl.10:43

Det ligger an til tidenes varmeste sommeravslutning når Vg3-elever, foresatte, lærere og ledere samles på Melsom for å si farvel i strålende solskinn.

Korpset vårt fra Stokke har stilt opp ute på tunet og fra begge flaggstengene vaier flaggene. I dag er det de ordinære avgangsklassene som skal feires.

Det er så fint å se elevene som har pyntet seg til sin siste skoledag på videregående. Dette er en spesiell dag for både elevene, lærerne og de andre ansatte på skolen. Det å være en liten skole, fører til et helt spesielt samhold mellom alle oss som tilbringer dagene våre her, så det å ha avslutning med elevene er både trist og fint.

Katharina Gorska, som er en av elevene som også har bodd her i studentboligen, holdt elevenes tale. Hun takket for tre fine år her på Melsom, både i studentboligen, i stallen og på skolen.

Rektor la blant annet vekt på det gode samarbeidet som har vært mellom skolen og de foresatte. Han skrøt også av elevene og takket dem for deres gode oppførsel.

Han kom også med råd til elevene.

- Gjennom årene har dere fått større kunnskap. Dere har også utviklet ferdigheter. Først når kunnskap omsettes i ferdigheter kan dere si at dere har kompetanse. Å praktisere et fag gir mestringsfølelse. Jeg tror dessuten det er klokt å forsøke ulike jobber. Det gir både større visdom og bredere kompetanse og vil helt sikkert gjøre det enklere å velge rett passende yrke.

Lærerne holdt også fine taler til elevene sine. De ga dem lykkeønskninger på ferden og delte ut en rose til hver av dem. Litt kjøligere var det heldigvis inne i kantina der det var dekket med et stort kakebord.

Mange deilige kaker, gode samtaler og lange klemmer til avskjed preget den siste halvtimen før våre kjære elever gikk for å ta fatt på det neste kapitlet i livene sine.

Vi ønsker dere lykke til på veien!

Bilder