Åpen skole

To ungdommer står og prater sammen under et tre foran skolen
Foto: Johan Riksfjord

Øivind Bratli

12.01.2018

05.06.2023 kl.12:10

Tirsdag 17. januar 2017. Invitasjon til 10.-klassinger og deres foresatte.

Sjekk mulighetene på Melsom

Åpen skole er en fin anledning for 10.-klassinger og deres foresatte til å komme og oppleve hverdagen på skolen. I tillegg til orienteringer om utdanningsprogrammene og omvisning, er det mulig å kikke innom klasserommene og få et innblikk i elevenes aktiviteter.

Melsom vgs. har følgende utdanningsprogram; Medier og kommunikasjon, Naturbruk og Studiespesialisering med toppidrett hest. I tillegg har skolen Arbeidslivstrening for elever som har behov for særlig tilrettelegging.

Åpen skole fra kl. 12:00

Portene for Åpen skole settes på vid gap kl. 12:00. Oppmøte i Stuene. Det er lagt opp til omvisninger hver hele time (fra kl. 12:00), slik at besøkende kan ta skolens fasiliteter i nærmere øyesyn.

Kl. 13:30 og kl. 18.00 er det orienteringsmøte i Stuene; her vil tema være skolen, utdanningsprogrammene og fordypningsfagene.

Et viktig valg

Ungdommer som skal fra ungdomsskole til videregående står foran et viktig valg. Det kan være helt avgjørende for «hva man skal bli når man blir stor». Dessverre er feilvalg et kjent begrep i denne sammenhengen. Og feilvalg viser seg å være ett element i den dystre statistikken som viser frafallet i den videregående skolen.
Å innhente mest og best mulig info om de ulike utdanningsprogrammene som kan være søkeinteressante, er et godt råd for å minske faren for å velge feil. Melsom jobber hardt for å gi 10.-klassingene best mulig informasjon om skolens utdanningsprogram, slik at de har et best mulig grunnlag for å velge riktig karriereretning. Åpen skole er et av mange arrangementer som bidrar til dette.

Velkommen til Åpen skole på Melsom. Vi gleder oss til å møte deg!