Innovasjonscamp

Foto: og tekst Kirsten Berg Vandbakk

18.06.2019

30.10.2022 kl.12:42

Ansvarlig forbruk og produksjon for bærekraftig utvikling var oppgaven elevene fikk bryne seg på under årets innovasjonskamp.

17. juni gikk vårens Innovasjonscamp av stabelen for elevene i vg1 og vg2 på Nøtterøy videregående skole. Elevene skulle jobbe fram en idé for ansvarlig forbruk og produksjon – basert på å gjenvinne det vi bruker, og de skulle lage en plan for hvordan idéen skal nå ut og påvirke de idéen er rettet mot.

De beste idéene ble i superfinalen fremført for en jury bestående av Jonathan Hall, næringssjef i Færder kommune, Trine Tenvik, næringsrådgiver i Tønsberg kommune, og Richard Reinsberg, stipendiat ved Universitet i Sørøst-Norge. De kåret tre vinnere. Ungt entreprenørskap Vestfold ved Nina Molteberg holdt i trådene gjennom dagen.

Her kan du lese oppgaven elevene fikk.