Informasjon til VG2-elever om elev-pc og utkjøp/innlevering.
Elev-pc-ordningen gir elever som slutter, rett til å kjøpe ut pc-en eller levere den tilbake til skolen.
Ved utkjøp skal eleven betale resterende leier før pc-en kan tas med som personlig eiendom.
Dersom eleven velger å levere pc-en tilbake til skolen, skal det ikke betales ytterligere leie for denne.
Dersom du som elev ønsker å beholde pc-en ved avsluttet skolegang på vg2 yrkesfag, eller hvis du f.eks skal fortsette på en skole utenfor fylket, må du ha betalt alle tre årsleiene. Leien er pt kr. 1071,- pr år, og resterende årsleier må være betalt senest 1.juni 2020.
Mer informasjon og lenke til betalingsløsningen finner du på https://www.vtfk.no/elev-pc
Du bruker din FEIDE-ID for å logge på og betaler resterende leier der.
Når resterende årsleier er betalt, og før du kan få pc-en med deg som din eiendom, bør du kontakte IKT på din skole for å få hjelp med privatisering av pc-en slik at du fortsatt kan bruke den. Dersom du ikke privatiserer den, vil den bli låst og etter en tid slutte å virke. Ved spørsmål om pc-en og overtagelse av denne, ta kontakt med Servicedesk-IKT på telefon 90 29 31 76. Ved spørsmål om betaling, ta kontakt med kontoret på telefon 33 35 10 00.
Dersom du ikke ønsker å kjøpe ut pc-en, må du levere den inn til læringssenteret på skolen innen siste skoledag 19/6-20.