Elev-PC: - alt du trenger å vite før skoleslutt

Mange lurer på hva som skjer med PC-en når sommeren kommer, skal den leveres inn, skal den beholdes, hva gjør jeg hvis jeg skal på utveksling...?

VG1-elever:

Skal du gå på skolen her etter sommerferien tar du bare PC-en med deg hjem over sommeren.
Skal du begynne på en ny videregående skole innen Vestfold fylkeskommune, tar du også med deg PC-en hjem og fortsetter å bruke den på den nye skolen til høsten.

Slutter du, eller begynner på en skole utenfor Vestfold fylkeskommune, må du levere inn PC-en til IT innen siste skoledag 21. juni. Hvis du ønsker å beholde den, må du sørge for at tre årsleier er betalt. Du må også sørge for å få privatisert PC-en din innen siste skoledag.

VG2-elever:

Skal du fortsette på Nøtterøy vgs, eller bytter til en skole innenfor Vestfold fylkeskommune, tar du bare PC-en med deg hjem over sommerferien.

Skal du ut i lære, slutter, på utveksling eller bytter skole til utenfor Vestfold fylkeskommune, må du enten levere PC-en inn til IT, eller sørge for at tre årsleier er betalt slik at du kan overta den.
Skal du beholde PC-en må du sørge for å få privatisert den før siste skoledag.

VG3-elever

Avgangselever som har betalt tre årsleier får automatisk en sms med en kode som skal brukes for å privatisere PC-en. Ønsker du å beholde PC-en må du altså ha betalt leie for tre år. Dersom du ikke ønsker å ta med deg PC-en etter endt skolegang, er siste frist for innlevering siste skoledag 21. juni.

Betaling av PC-leie:

For å sjekke om du har betalt tre årsleier, eller for å betale, må du logge deg inn på fylkeskommunens nettsider

Betaling av PC-leie

Betalingsfrist er 1. juni.

Privatisering av PC

Alle elever som har kjøpt ut PC-en sin, får før sommerferien en sms om privatisering. Du kan lese mer om privatisering av PC på fylkeskommunens nettsider

Privatisering av elev-pc

Husk at ALT du har lagret forsvinner fra PC-en i en privatiseringsprosess så ta en back-up av alt innhold du vil spare før du starter privatiseringen.

• Dersom du har spørsmål om privatisering av elev-PC, ta kontakt med IT på Læringssenteret.
  • Dersom du har spørsmål om betaling av elev-PC, ta kontakt med Solfrid på kontoret.

Publisert: 15.05.2024 Oppdatert: 30.05.2024 kl.09:57