Gult nivå i Tønsberg- Grønt i Sandefjord

Foto: GettyImages

14.01.2022

26.09.2023 kl.12:23

Tønsberg kommune har gult nivå og Sandefjord kommune har grønt nivå fra mandag 17. januar 2022.
Fra mandag 17.01-fredag 21.01 (uke 3) gjelder gult nivå for dere som går på skolen i Tønsberg. Det vil si at vi må fortsette med noe digital undervisning. Timeplanene deres vil bli oppdatert i løpet av helga. Sjekk denne nøye! Følg også med på Teams - faglærerne vil legge ut melding til dere om opplegget for neste uke.

For dere som går på skolen i Sandefjord gjelder grønt nivå. Det betyr at dere skal møte på skolen som normalt fra og med mandag.

Minner om regler ved fysisk opplæring på gult og rødt nivå på skolen

1. Når du skal inn i skolebygget: Benytt den inngangen som er nærmest rommet du skal til.
  2. Sprit eller vask hendene ved ankomst.
  3. Hold 1 meter avstand i alle situasjoner, også i klasserommene.
  4. Gå rett til klasserommet du skal være i.
  5. Læreren lager klassekart, pass på å sitte på samme plass i klasserommet.
  6. Vask pult/flater etter endt undervisningsøkt.
  7. Ta aller helst pauser utendørs. I fellesarealer må munnbind benyttes dersom avstandsregelen blir vanskelig å følge.
  8. Når du forlater bygget: Benytt nærmeste utgang. Kast evt. munnbind i restavfallet.

Regler for grønt nivå

1. Ingen syke skal møte på skolen.
  2. Ha god hygiene. Hostehygiene er viktig for å begrense dråpesmitte, mens håndhygiene er viktig for å hindre kontaktsmitte.
  3. Unngå fysisk kontakt som håndhilsing og klemming.
  4. Unngå trengsel på vei inn og ut av undervisningslokalene, i garderober og på toaletter.
  5. Unngå større samlinger.

Hilsen skolens lederteam.