Hvilke alternativer står igjen?

Åpent møte om ny fastlandsforbindelse med illustrasjon av et forkastet forslag til ny tunnelløsning i Vetsfjorden/Tønsbergfjorden

18.04.2016

22.04.2024 kl.11:19

Åpent møte om ny fastlandsforbindelse

Bypakke Tønsberg-regionen inviterer til åpent møte om ny fastlandsforbindelse fra Nøtterøy og Tjøme.

Prosjektet har arbeidet med en silingsprosess for å redusere antall alternativer som skal utredes. I møtet presenteres alternativene som står igjen etter silingsprosessen, og hva politikerne skal ta stilling til videre. Vegvesenet presenterer alternativene, og det er rom for spørsmål.

Sted: Støperiet, Tønsberg

Tid: torsdag 21 april

Kl: 18.00 - 20.30

Alle er velkomne.

Veien videre

Etter at Statens vegvesen har gjort sine faglige anbefalinger på siling av de ulike alternativene skal dette vedtas politisk hos by- og kommunestyrer og Fylkestinget.

Politikerne skal da vurdere om de er enige i de gjenværende alternativene.

Det legges opp til en behandling hos partene i løpet av juni.

Silingsprosessen

Det har vært jobbet med omlag 20 ulike alternativer. Av disse er det flere som er mer aktuelle enn andre, og basert på flere kriterier er det gjort et utvalg. De alternativene som står igjen etter silingsprosessen er grunnlaget for videre utredninger.

Her kan du lese sammendrag av silingsprosessen (PDF)