Formelt i gang

Fylkesvei i Vestfold med bil

14.01.2016

22.04.2024 kl.11:20

Nå er arbeidet med fastlandsforbindelsen formelt i gang.

Denne uken ble oppstart av kommunedelplan for ny fastlandsforbindelse fra Nøtterøy og Tjøme varslet, og med det gikk det formelle startskuddet for planarbeidet.

I forbindelse med varslingen kan du sende inn dine innspill eller kommentarer til planarbeidet innen 29.02.2016.

Planprogram og planoppstart

Mandag denne uken gikk fristen ut for høringsuttalelser for planprogrammet for fastlandsforbindelsen fra Nøtterøy og Tjøme. Planprogrammet beskriver hvordan planarbeidet skal gjennomføres og hva som skal utredes.

- Mange av de som har sendt høringsuttalelse til planprogrammet har også sagt noe om planprosessen. Dersom du ønsker å uttale deg til varsel om oppstart må du sende en egen uttalelse, sier prosjektleder for Bypakke Tønsberg-regionen Nina Knutsen.

Håndteres ulikt

Mens planprogrammet beskriver hvordan arbeidet skal gjennomføres, markerer varsel om oppstart at planarbeidet formelt er i gang.

Innspill til disse to prosessene håndteres litt ulikt. Alle innspillene til planprogrammet blir besvart i saken som legges fram til politisk behandling.  Innspill til varsel om planoppstart blir registrert, og vurdert i det videre planarbeidet.

-Dersom du har sendt inn uttalelse til planprogrammet får du svar på disse. Innspill om planoppstarten blir ikke direkte besvart, men alle uttalelser blir lest og tatt med i vurderingen sier Knutsen.

Her finner du mer informasjon:

Planportalen – trinn for trinn

Forslag til planprogram for ny fastlandsforbindelse fra Nøtterøy og Tjøme