Det blir enklere å velge miljøvennlig

Skjermbilde av animasjonsfilmen om Fastlandsforbindelsen i Bypakke Tønsberg-regionen

19.05.2017

22.04.2024 kl.11:15

Bypakke Tønsberg-regionen med ny filmsnutt

Bypakke Tønsberg-regionen vil gi oss ny fastlandsforbindelse til Nøtterøy og Tjøme, bedre kollektivtilbud og bedre framkommelighet for fotgjengere og syklister.

Mange av oss tenker nok at det går raskest med bil. Men gjør det egentlig det? Eller burde det bare vært enklere å velge miljøvennlig transport? Forholdene ligger jo godt til rette.  Over halvparten av oss bor slik at vi kan sykle til Tønsberg torv på bare 20 minutter.

Det betyr ikke at vi skal slutte å bruke bilen, men at det skal bli enklere å velge miljøvennlig transport – når vi kan og vil. Det er budskapet i den nye filmsnutten fra Bypakke Tønsberg-regionen. Se bypakkens nye filmsnutt.

Frem mot 2024 skjer det en trinnvis utvikling av transportsystemet i Tønsberg-regionen. Følg med på fremdriften på våre hjemmesider og på Facebook.