Blir ikke møte med departementet

I februar sendte bypakken brev til samferdselsministeren og ba om et møte for å diskutere videre arbeid med tilleggsutredninger. Nå har svaret kommet og statssekretæren ser ikke behov for et møte i denne omgang.
Foto av Kanalbrua i Tønsberg
Foto: Charlotte N. Erikstad

I brevet fra Bypakke Tønsberg-regionen til samferdselsminister Knut Arild Hareide, skriver fylkesordfører Terje Riis-Johansen, ordfører Anne Rygh Pedersen, ordfører Jon Sanness Andersen og de to varaordførerne Steinar Solum og Richard Fossum:

«Vi ber herved om et møte med statsråden for utdypning av vårt brev om å gjennomføre og bompengefinansiere tilleggsutredning.» Brevet, som ble sendt 26. februar, kan du lese her.

Denne uken kom svaret fra Samferdselsdepartementet, signert statssekretær Ingelin Noresjø. Hun skriver: «Jeg kan ikke se at det er behov for et møte om videre arbeid med Bypakke Tønsberg i denne omgang, men vil vurdere dette på nytt i ev. senere runder, jf. redegjørelsen ovenfor.»

Her kan du lese hele brevet fra Samferdselsdepartementet.

De to første brevene som Bypakke Tønsberg-regionen sendte til departementet i januar, finner du her.

Publisert: 29.04.2020 Oppdatert: 02.05.2024 kl.14:45