Tilbake til normalen

Harald Haave

22.01.2024

22.01.2024 kl.15:11

Vestfold fylkeskommune melder at det vil bli en normal dag i morgen, tirsdag 23. januar. Skolene er åpne for undervisning, kollektivtransporten går som normalt og de offentlige tannklinikkene holder åpent for sine pasienter.

- Det er fint å kunne melde at vi etter helt ekstraordinære vær- og føreforhold de siste dagene er tilbake til normale tilstander. Jeg ønsker å takke alle brøytemannskaper og medarbeidere som har fått oss gjennom uværet, og ikke minst elever, foresatte og reisende som har utvist tålmodighet med å takle innstillinger og digital undervisning med positiv holdning, sier fylkesdirektør Toril Eeg i Vestfold fylkeskommune.

Sikkerheten i første rekke

Hun understreker at fylkeskommunen hele tiden har vært opptatt av og hatt fokus på, sikkerheten – til elever, pasienter, reisende og sjåfører – og at beslutningen om å gå til det skritt å beslutte at elevene i videregående skole mandag skulle ha alternativ undervisning først skjedde etter nøye overveielser med sektorene Samferdsel og Opplæring og tannhelse, og den informasjon som ble stilt til rådighet fra Meteorologisk institutt.

Det var også nødvendig å gi kommunene en klar tilbakemelding om skoleskyss, slik at de kunne planlegge for sin undervisning.

- Det er alltid et tungt valg å holde elevene borte fra skolene våre, men med innstilt transport til skolene måtte det bli slik. Jeg er nå glad for de meldinger vi får fra de ulike sektorene at allerede i ettermiddag vil kollektivtransporten gå som normalt og at skoleskyss i morgen er tilbake i rute, sier fylkesdirektøren.

Hold deg oppdatert

Vestfold kollektivtrafikk vil oppdatere fortløpende på vkt.no om det ordinære busstilbudet.

For mer info og bussruter og innstilte avganger, følg med på www.vkt.no.

Drosjer og minibusselskapene som kjører tilrettelagt skoleskyss melder at det meste går greit, men det kan være noen utfordringer på småveier som ikke er fremkommelige. Selskapene vil kontakte elevene dersom de ikke kommer frem.

Portrett av kvinne Toril Eeg
Fylkesdirektør