Bilde av applaus
Applaus viderefører konseptet fra Arbeidslivets KulturSeilas - kulturopplevelser av høy kvalitet servert på arbeidsplassen! Foto: PHOTOSTUDIO TOMASZEWICZ

06.05.2022

06.05.2022 kl.09:22

Applaus er en fornyelse i navn og profil av Arbeidslivets KulturSeilas, som ble startet i 2005 av daværende Vestfold fylkeskommune. Konseptet er som før: Bedriftene som deltar i Applaus får i løpet av en to års periode åtte kulturopplevelser av høy kvalitet fremført på arbeidsplassen - innenfor sjangrene musikk, scenekunst og litteratur.

Plass til nye bedrifter

- Vi har brukt tiden under koronanedstengningen til å fornye oss, og håper at navnet Applaus gir publikum gode assosiasjoner. For oss er Applaus glede og engasjement, det er inspirerende og spontant, og det er energi og begeistring. Det skal Applaus være for bedriftene som er med og deres ansatte også, sier prosjektleder Dag Henrik Skatteboe i Vestfold og Telemark fylkeskommune.

Applaus driftes som tidligere av fylkeskommunen, og er et moderne og profesjonelt kulturtilbud til alle bedrifter i fylket.

- Vi har både store og små bedrifter med oss i Applaus og har plass til flere. Dere vil få nære møter med håndplukkede profesjonelle utøvere og opplevelser som vil leve lenge etter at arrangementet er slutt. Ta kontakt med oss for mer informasjon, oppfordrer Applaus-prosjektlederen.

Program 2022

Gjennom årene med Arbeidslivets KulturSeilas har navn Anne Grete Preus, Kåre Conradi, Unni Wilhelmsen, Marit Larsen, Herborg Kråkevik, Lars Lillo Stenberg, Ingvar Ambjørsen og Daniel Kvammen stått på scenen i alt fra kantiner og møterom til lagerhaller og verksteder hos bedrifter i fylket.

Nå er Applaus-programmet for 2022 klart, og vi har gleden av å presentere det her

Allerede i mai kan bedriftene i Applaus se frem til å få besøk fra mannen med en av Norges flotteste stemmer; Didrik Solli Tangen.