Ny seksjonsleder i Vestfold

Kvinne med halvvangt hår og blå bluse. Foto.
Anne Gjertrud Fugletveit blir seksjonsleder for Personal og organisasjon i nye Vestfold fylkeskommune. Foto: Privat

Anne Lisbeth Odinsen

05.07.2023

23.08.2023 kl.08:18

Anne Gjertrud Fugletveit er ansatt som ny seksjonsleder for Personal og organisasjon i nye Vestfold fylkeskommune.

Anne Gjertrud Fugletveit har hovedfag i sosiologi og holder på med en master i ledelse. Hun har mange års erfaring fra offentlig sektor. Hun har hovedsakelig jobbet innen bredden av HR-faget, de siste tre årene som HR-leder i Tunsberg bispedømme.

- Jeg gleder meg til å starte i stillingen og bli kjent med kollegaer og organisasjonen. Jeg ser også fram til å utvikle seksjonen sammen med de ansatte. Seksjonen har en viktig rolle og oppgave med å støtte og styrke organisasjonen og ansatte i det viktige samfunnsoppdraget fylkeskommunen har, sier hun.

Fornøyd stabsleder

Stabsleder for Organisasjon og digitalisering, Bjørn Eirik Bergland, er svært fornøyd med ansettelsen.

- Anne Gjertrud har en meget spennende bakgrunn og god kompetanse som gjør at jeg er svært fornøyd med å få henne med på laget som skal bygge nye Vestfold fylkeskommune, sier han.

Anne Gjertrud kommer opprinnelig fra Kristiansand. Hun bor på Nøtterøy, er gift, har en datter og en bonussønn.

Hun tiltrer stillingen som seksjonsleder 1. oktober.