Nå er alle mobilitetspunktene operative

Mobilitetspunktet foran jernbanestasjonen er det største av de tre punktene i byen
Mobilitetspunktet foran jernbanestasjonen er det største av de tre punktene i Tønsberg. Foto: Rolf Marthinsen

Av:

Rolf Marthinsen

13.03.2024

09.04.2024 kl.13:25

I fjor høst åpnet det første mobilitetspunktet ved Tønsberg stasjon. Nå er alle tre punktene i drift.

Mobilitetspunktene er et prøveprosjekt og et samarbeidsprosjekt mellom Vestfold fylkeskommune og Tønsberg kommune, som også skal drifte og koordinere disse tre stedene.

Mobilitetspunktet ved jernbanestasjonen er det største og har flest tjenester. I tillegg til leie av delingsbil, elsparkesykkel og elsykkel, vil du også kunne reparere din egen sykkel i Frelsesarmeens sykkelverksted Pedalkraft eller låse den og utstyret ditt inn i en sykkelgarasje .

Ulike tjenester

De to andre punktene ligger på Kaldnes og i Sørbyen (St. Olavsgate), og nå klare til bruk.

Kartet viser hvor de tre mobilitetspunktene er plassert.

På Kaldnes kan du leie delingsbil eller låse inn sykkelen din, og etter hvert blir elsparkesyklene satt ut for sommerhalvåret. I Sørbyen er det foreløpig bare lagt opp til utleie av delingsbil.

Delta i spørreundersøkelse...

…  og vær med i trekningen av tre gavekort på 1500 kroner.

Samtidig som mobilitetspunktene prøves ut i praksis, ønsker Tønsberg kommune og Vestfold fylkeskommune svar på en spørreundersøkelse om delt mobilitet. Du trenger ikke å ha testet mobilitetspunktene først.

Vinnerne av gavekortene blir trukket 1. april.

Delta i undersølsen her